Wizyta w Rauzan we Francji
W dniach 26.02.2013 – 03.03.2013 nauczyciele naszej szkoły: wicedyrektor Jadwiga Kicińska, pani Małgorzata Pater (koordynator projektu), pani Ewa Maj-Czerwińska, pani Renata Kwiecień oraz pan Krzysztof Mikos, przebywali z wizytą w miejscowości Rauzan we Francji. Gospodarze spotkania przygotowali bardzo urozmaicony program pobytu. Dominowały piesze wędrówki i poznawanie szlaków turystycznych, co ściśle wiązało się z tematyką i założeniami projektu. W pierwszym dniu wizyty wszyscy spotkali się w szkole w Rauzan, która jest odpowiednikiem naszego gimnazjum. Po prezentacji drużyn i powitaniu przez dyrekcję, uczestnicy spotkania zwiedzili szkołę. Zapoznali się z tamtejszym systemem edukacji, a następnie obejrzeli występ artystyczny, przygotowany przez uczniów francuskich. W programie znalazły się najpopularniejsze piosenki z krajów partnerskich, śpiewane w ich językach ojczystych, co wzbudziło ogromny aplauz widowni. Godziny popołudniowe minęły na wędrówce, wytyczonym wokół Rauzan , „szlakiem Comeniusa”. Zwieńczeniem pierwszego dnia pobytu, były prezentacje w programie Powerpoint, przygotowane przez każdą z przybyłych delegacji. Informowały one o zadaniach, zrealizowanych po wizycie na Słowacji, przedstawiały wybrane szlaki turystyczne oraz mapy tych szlaków w wersji 3D.
W kolejnych dniach wizyty odbyły się: spotkanie z przedstawicielami lokalnych władz na terenie szkoły, uroczyste odsłonięcie tablicy poświęconej realizowanemu projektowi, sadzenie „drzewka przyjaźni i współpracy oraz poznawanie najbliższego regionu, pod względem geografii, historii i przyrody. Najciekawszymi punktami programu było: wspinanie się na Wydmę Piłata nad Oceanem Atlantyckim, najwyższą w Europie (110m.n.p.m.), wizyta na farmie ostryg, połączona z degustacją, zwiedzanie Bordeaux oraz niewielkiego, ale bardzo atrakcyjnego pod względem turystycznym, miasteczka Saint Emilion. Jest ono znane z produkcji win i bogatego krajobrazu, pełnego winnic i starych murów. W 1999 miasteczko to zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. W mieście znajdują się budowle gotyckie i romańskie. Najstarsze pochodzą z IX wieku.
Ważnym zadaniem w czasie spotkania był wybór logo dla projektu. Przed spotkaniem we Francji, w każdej ze szkół partnerskich, odbył się konkurs plastyczny na logo projektu. Uczniowie, poprzez głosowanie, wybierali najlepszy projekt swojej szkoły. Nauczyciele, uczestniczący w wizycie we Francji, spośród tych propozycji wybrali jedną. Po burzliwych dyskusjach zdecydowano, że praca ucznia z Hiszpanii najlepiej oddaje ideę projektu.
Niesamowicie dużo emocji wzbudziły rozgrywki sportowe. Międzynarodowe drużyny, złożone z nauczycieli i uczniów, rywalizowały w dwóch dyscyplinach sportowych: koszykówce i grze w badmintona. W grze w kometkę najlepszą okazała się drużyna, w której składzie znaleźli się nauczyciele naszej szkoły.
W trakcie wizyty był również czas na dyskusje i ewaluację dotychczasowych działań, podejmowanych w ramach projektu. Zaplanowano kolejne zadania, terminy i sposób ich wykonania oraz ustalono datę następnego spotkania projektowego w Belgii na koniec maja.
W kolejnych dniach wizyty odbyły się: spotkanie z przedstawicielami lokalnych władz na terenie szkoły, uroczyste odsłonięcie tablicy poświęconej realizowanemu projektowi, sadzenie „drzewka przyjaźni i współpracy oraz poznawanie najbliższego regionu, pod względem geografii, historii i przyrody. Najciekawszymi punktami programu było: wspinanie się na Wydmę Piłata nad Oceanem Atlantyckim, najwyższą w Europie (110m.n.p.m.), wizyta na farmie ostryg, połączona z degustacją, zwiedzanie Bordeaux oraz niewielkiego, ale bardzo atrakcyjnego pod względem turystycznym, miasteczka Saint Emilion. Jest ono znane z produkcji win i bogatego krajobrazu, pełnego winnic i starych murów. W 1999 miasteczko to zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. W mieście znajdują się budowle gotyckie i romańskie. Najstarsze pochodzą z IX wieku.
Ważnym zadaniem w czasie spotkania był wybór logo dla projektu. Przed spotkaniem we Francji, w każdej ze szkół partnerskich, odbył się konkurs plastyczny na logo projektu. Uczniowie, poprzez głosowanie, wybierali najlepszy projekt swojej szkoły. Nauczyciele, uczestniczący w wizycie we Francji, spośród tych propozycji wybrali jedną. Po burzliwych dyskusjach zdecydowano, że praca ucznia z Hiszpanii najlepiej oddaje ideę projektu.
Niesamowicie dużo emocji wzbudziły rozgrywki sportowe. Międzynarodowe drużyny, złożone z nauczycieli i uczniów, rywalizowały w dwóch dyscyplinach sportowych: koszykówce i grze w badmintona. W grze w kometkę najlepszą okazała się drużyna, w której składzie znaleźli się nauczyciele naszej szkoły.
W trakcie wizyty był również czas na dyskusje i ewaluację dotychczasowych działań, podejmowanych w ramach projektu. Zaplanowano kolejne zadania, terminy i sposób ich wykonania oraz ustalono datę następnego spotkania projektowego w Belgii na koniec maja.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
prezentacja francja.pdf | 6.52 MB |
artykuł w prasie francuskiej.pdf | 201.96 KB |