Klasa 7a z wizytą w Nowej Słupi

W dniu 7 maja kl. 7A wraz z uczniami kl. 8 A wybrała się na wycieczkę do Nowej Słupi. Tego dnia zwiedziliśmy Muzeum Starożytnego Hutnictwa Świętokrzyskiego im. Mieczysława Radwana oraz Park Legend. Zwiedzając Muzeum Hutnictwa odbyliśmy podróż w czasy starożytnych hutników do centralnego punktu muzeum, którym są relikty dawnego piecowiska. W kinie 3D, podczas seansu filmu „Geneza Żelaza” przenieśliśmy się w świat żelaza, od kosmicznych początków tego pierwiastka aż po mineralizację skał znalezionych w kopalni w Rudkach. W salach obejrzeliśmy m. in.: najstarsze dzieje metalurgii i przykłady wykorzystywania produktów z żelaza, film 3D pt.: „Piecowisko”, ukazujący historię pieców dymarskich, poznaliśmy barbarzyńców, który stworzyli na terenie dzisiejszego regionu świętokrzyskiego wielki ośrodek produkcji żelaza oraz świat i kulturę Starożytnego Rzymu.
Odwiedzając Park Legend poznaliśmy ekspozycje, przybliżające bohaterów
świętokrzyskich podań i legend. Na ścieżkę edukacyjną zaprasza Pielgrzym. W kolejnych salach mogliśmy obejrzeć m.in. legendę o Halinie Krępiance, Emeryku i św. Jeleniu, cyklopach, sabatach czarownic czy siostrach z Łysickiego zamku i źródełku Św. Franciszka. Na koniec wycieczki każdy uczestnik odbył lot na miotle.