Comenius
Szkolnym Koordynatorem projektu jest pani Małgorzata Pater - nauczycielka języka angielskiego
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ W RAMACH PROJEKTU COMENIUS "EUROPEJSKIE DZIENNIKI PODRÓŻY - ABC TURYSTYKI"
DATA | OPIS DZIAŁAŃ |
Sierpień-wrzesień 2009 |
Promocja projektu na poziomie szkoły i lokalnej społeczności lokalnej. Tworzenie strony internetowej projektu. Każda szkoła tworzy własną maskotkę, która będzie podróżować do krajów szkół partnerskich w projekcie. W każdej szkole zaangażowanej w projekt odbędzie się konkurs na maskotkę, w której znajdą się charakterystyczne elementy miasta i regionu. Maskotka będzie wyprodukowana z surowców wtórnych i będzie miała tyle kopii, ile jest państw zaangażowanych w projekt. Na pierwszym spotkaniu maskotka będzie gościem szkoły organizującej spotkanie. Maskotka będzie symbolem przyjaźni i współpracy. |
Październik-listopad - grudzień 2009 |
Poznawanie partnerów. Prezentowanie materiałów dotyczących każdej szkoły partnerskiej. "Wyimaginowana podróż po mapie Europy"- wystawa fotografii , dotycząca krajów zaangażowanych w projekt. Wystawa będzie dostępna dla uczniów, nauczycieli, rodziców i społeczności lokalnej. W tym celu każda szkoła drogą elektroniczną prześle do szkól partnerskich zdjęcia prezentujące miasto i region. Otwarcie wystawy nastąpi jednocześnie we wszystkich szkołach partnerskich. Zdjęcia te również pojawią się na stronie internetowej projektu. |
Listopad 2009 |
Spotkanie projektowe. W spotkaniu projektowym , które odbędzie się w Belgii, zorganizowane zostanie międzynarodowe seminarium na temat "Współczesne i przyszłe perspektywy edukacji europejskiej." Zorganizowany również zostanie konkurs rysunkowy na temat "Moje miasto w przyszłości." Członkami jury będą delegacje szkół partnerskich. |
Styczeń-luty 2010 |
Geografia strefy. Gromadzenie danych o geograficznej lokalizacji miejsca każdej ze szkół partnerskich. Dane geograficzne będą prezentowane w PowerPoint i będą tak przygotowane tak, aby utworzyć stronę książki. Zadaniem zespołów złożonych z uczniów i nauczycieli będzie przetłumaczenie tego na język angielski. |
Marzec 2010 |
Spotkanie projektowe. Drugie spotkanie odbędzie się w miejscowości Isernia we Włoszech. |
Marzec-kwiecień 2010 |
Flora i fauna obszaru. Gromadzenie danych o florze i faunie obszaru. Informacje będą prezentowane w PowerPoint i będą tak przygotowane tak, aby utworzyć stronę książki. Zadaniem zespołów złożonych z uczniów i nauczycieli będzie przetłumaczenie tego na język angielski. |
Maj 2010 |
Spotkanie projektowe. Trzecie spotkanie projektowe odbędzie się w Szkole Podstawowej Nr1 w Starachowicach . |
Maj-czerwiec 2010 |
Ekonomia, ludność. Gromadzenie danych na temat gospodarki i ludności strefy pochodzenia każdej ze szkół. Dane będą prezentowane w PowerPoint i będą tak przygotowane tak, aby utworzyć stronę książki. Zadaniem zespołów złożonych z uczniów i nauczycieli będzie przetłumaczenie tego na język angielski. |
Lipiec-sierpień 2010 |
Wakacyjne dzienniki podróży. Korespondencja i wymiana opinii między uczniami krajów partnerskich, prezentacja sposobów spędzania wakacji. |
Wrzesień-październik 2010 |
Edukacja, kultura, dziedzictwo artystyczne. Gromadzenie danych, informacji, zdjęć dotyczących lokalnej edukacji, regionalnego dziedzictwa artystycznego. Dane będą prezentowane w PowerPoint i będą tak przygotowane tak, aby utworzyć stronę książki. Zadaniem zespołów złożonych z uczniów i nauczycieli będzie przetłumaczenie tego na język angielski. Częściowa (formatywna) ocena projektu. |
Listopad-grudzień 2010 |
Atrakcje i punkty orientacyjne. Gromadzenie danych, informacji, zdjęć dotyczących najważniejszych i najciekawszych miejsc w mieście i regionie. Dane będą prezentowane w PowerPoint i będą tak przygotowane tak, aby utworzyć stronę książki. Zadaniem zespołów złożonych z uczniów i nauczycieli będzie przetłumaczenie tego na język angielski. |
Grudzień 2010 |
Spotkanie projektowe. Czwarte spotkanie odbędzie się w miejscowości Svabovce na Słowacji. |
Styczeń-luty-marzec 2011 |
Turystyczny przewodnik językowy. Podręczny przewodnik turystyczny do konwersacji, zawierający wyrażenia i słowa klucze, których może potrzebować turysta. Przewodnik zostanie przetłumaczony na języki krajów zaangażowanych w projekt i na język angielski, będzie on również częścią przewodnika turystycznego pod tytułem "Europejskie dzienniki podróży. ABC turystyki". |
Marzec 2011 |
Spotkanie projektowe. Piąte spotkanie odbędzie się w miejscowości Murcia w Hiszpanii. |
Kwiecień 2011 |
Drukowanie przewodnika "Europejskie dzienniki podróży. ABC turystyki". |
Maj-czerwiec 2011 |
Prezentacja przewodnikaspołeczności lokalnej, władzom lokalnym i społeczności szkolnej. |
Lipiec 2011 | Końcowa ewaluacja projektu. |
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Activities around the project.pdf | 3.54 MB |
Welcome to Poland.pdf | 1.61 MB |