3-dniowa wycieczka

W dniu 23-25.05.2017 roku uczniowie klas 3b i 6b pod opieką pań: Marzeny Kalisz, Anety Trzos, Eweliny Siwiec-Gąsior i rodziców wybrali się na trzydniową wycieczkę: Inwałd-Wisła-Kraków. Pierwszego dnia zwiedziliśmy Park Miniatur i wspaniale bawiliśmy się w Parku Rozrywki. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni dotarliśmy do Pensjonatu.  Drugiego dnia program był dość napięty i zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc. Jednym z nich była skocznia narciarska w Wiśle, która wzbudziła wiele emocji ze względu na wysokość. Później pojechaliśmy do Istebnej gdzie mieliśmy zajęcia etnograficzne w Chacie Kawuloka. Chata zbudowana została w 1863 roku.  Obecnie mieści się tam muzeum z wystawą zabytkowych sprzętów oraz instrumentów muzycznych. Ciekawa ekspozycja i interesujące opowieści przewodnika przyciągają wielu turystów. My mogliśmy również spróbować gry na różnych instrumentach tam zgromadzonych, np. na: gajdach, rogach pasterskich, piszczołkach, trąbitach, fujarkach, okarynach. Nie było to wcale łatwe. Następnie przeszliśmy do miejscowości Jaworzynka - Trzycatek, w której stykają sie granice trzech państw: Czech, Słowacji i Polski.  Ostatnim punktem w drugim dniu wycieczki był spacer w jednej z najbardziej malowniczych wiślańskich dolin jaką jest Dolina Białej Wisełki. Potok Biała Wisełka uformował w podatnym podłożu piaskowca naturalne wodospady, które otrzymały nazwę Kaskad Rodła. Pan przewodnik powiedział nam, że ani latem, ani zimą nie znajdzie się w Wiśle piękniejszego miejsca. Jedni przychodzą tutaj, aby poszukać ciszy i spokoju inni, aby spotkać prawdziwego górala i poznać smak kuligu, a jeszcze inni, żeby postawić nogę pod szczytem Baraniej Góry ze zbocza, której wypływa rzeka Wisła. Widoki były cudowne. Nogi nas bardzo bolały, ale nie przeszkodziło nam to aby wieczorem zorganizować super Piżama party. Trzeci dzień to wizyta w Krakowie. Pierwszym punktem naszego napiętego planu wycieczkowego była wizyta u Smoka Wawelskiego, który jak wiadomo zionął ogniem. Kilka zdjęć ze smokiem i ruszamy na Wawel, który przez kilka wieków był rezydencją władców polskich. Następnym elementem naszej podróży po Krakowie był Rynek.  Niepowtarzalny klimat Krakowa dało się także odczuć spacerując uliczkami Starego Miasta między innymi Floriańską kończącą się Barbakanem. Następnie pojechaliśmy do Ogrodu Doświadczeń, gdzie samodzielnie przeprowadzaliśmy kilkadziesiąt doświadczeń z różnych działów fizyki. Najwięcej emocji dostarczyła zabawa na ruchomej platformie pokazująca działanie siły bezwładności oraz trampolina, na której testowaliśmy zachowanie w stanie nieważkości. Rozszczepialiśmy promienie słoneczne w pryzmacie, poczuliśmy, jak drży powietrze w pobliżu gongu i wykonaliśmy wiele innych eksperymentów, a przede wszystkim poprzez osobiste doświadczanie i przeżywanie zjawisk fizycznych, z udziałem własnych zmysłów, próbowaliśmy rozumieć świat otaczających nas zjawisk.  Wycieczka była super, szkoda tylko, że trwała tak krótko. Wszyscy zgodnie powiedzieli, że znowu chcieliby na nią pojechać. Wszystko było ciekawe i nikomu się nie nudziło.